Polityka wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem
NZOZ „Remedium” wdrożył wewnętrzy system zarządzania jakością i bezpieczeństwem kierując się wolą ciągłego doskonalenia świadczenia usług medycznych, bezpieczeństwa i dobrostanu pacjentów, oraz podnoszenia sprawności organizacyjnej. Wewnętrzny system zarządzania jakością i bezpieczeństwem jest stale aktualizowany w odniesieniu o bieżące wymagania prawne.
Naszą wolą jest dbanie o kulturę naszej jednostki opierającej się na szacunku, tolerancji, otwartej komunikacji, bezpieczeństwie pacjentów i pracowników naszej przychodni. W celu osiągnięcia najwyższej jakości i zapewnienia bezpieczeństwa, oraz satysfakcji naszych pacjentów wprowadziliśmy zasady, do których przestrzegania zobowiązuje się cały personel. Zasady mają swoje odzwierciedlenie między innymi w procedurach określających sposób postępowania prowadzący do zapobiegania wystąpieniu zdarzeń niepożądanych. Podmiot identyfikuje i monitoruje ryzyka oraz stosuje procedury ograniczające ich wystąpienie. Przestrzeganie praw Pacjenta, norm prawnych i standardów jakości mających na celu zapobieganie występowaniu zdarzeń niepożądanych
są dla nas kluczowe.
Postępowanie ze zdarzeniami niepożądanymi jest nastawione na szukanie przyczyn wystąpienia incydentu i wdrażanie rozwiązań naprawczych w celu zapobiegania ich występowaniu w atmosferze wzajemnego zaufania, bez wskazywania winnych.
Zobowiązujemy się do dbania o bezpieczeństwo Pacjenta na każdym etapie realizacji świadczenia medycznego. Dzięki systemowi szkoleń, a także poprzez właściwy dobór personelu pod
kątem posiadanego wykształcenia, zdobytego doświadczenia i otwartego podejścia do problemów Pacjenta jesteśmy zorientowani na stałą poprawę jakości naszej pracy oraz świadomości i zaangażowania personelu. Istotne jest dla nas również zbieranie opinii naszych Pacjentów poprzez system ankietowania oraz rzetelne ich analizowanie i wyciągane wniosków.
Wszyscy Pracownicy NZOZ „Remedium” są współodpowiedzialni za realizację Polityki Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta.
Edyta Bobula-Piętka
Barbara Stano